Doplnila, že vozidlá spĺňajú požiadavky na ekologickú prevádzku a po ich
zaradení dosiahne podiel nízkopodlažnosti s naklápaním vozidla pri
zastavení na zastávke 20 percent. "Priemerný vek autobusov sa zníži
na tri roky. Naším zámerom je uspokojiť v čo najširšom rozsahu cestujúcu
verejnosť a vytvoriť fungujúci integrovaný dopravný systém. S
Integrovanou dopravou Žilinského kraja a SAD Žilina aktívne
spolupracujeme na systéme previazanosti a nadväznosti spojov verejnej
osobnej dopravy," povedala predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.
"Projekt integrácie verejnej dopravy, ktorej garantom je Organizátor -
Integrovaná doprava Žilinského kraja, funguje na hornom Považí a
Kysuciach. Počas roka 2024 bude zaintegrované aj kompletné územie
regiónu Turiec, kde zabezpečujú prepravné služby v prímestskej doprave
SAD Žilina a mestský dopravný podnik mesta Martin," informoval konateľ spoločnosti Integrovaná doprava Žilinského kraja Richard Staškovan.
Generálny riaditeľ SAD Žilina Peter Pobeha podotkol, že spoločnosť
obhájila svoju pozíciu v medzinárodnom tendri na poskytovanie dopravných
služieb vo verejnom záujme. "Ďalších 10 rokov budeme poskytovať
služby prímestskej dopravy v regiónoch horného Považia, Kysúc a Turca.
Nadväzujeme na 75-ročnú tradíciu. Veríme, že v spolupráci so ŽSK a
spoločnosťou Integrovaná doprava Žilinského kraja budeme poskytovať
služby v lepšej kvalite ako doteraz," dodal.